Tuesday, May 03, 2005

X: Serial time-killer/Serie-tidsmorder

My systematic me has an ability to follow-through with most things thoroughly. It doesn’t matter whether it’s study readings, diary-writing, accounting or a work-out program. As long as it has structure and continuity, or I am able to provide it with such, it is cool.

Over the scope of the last year, TV-series have been taken up by this quality of mine. This much thanks to the computer network at campus where certain programs give access to a lot of shared data; especially music, movies and TV-series. During the last half of 2004, I watched ALL the episodes of “the Simpsons” (for the first time). This semester I have viewed all accessible editions of “Mythbusters” and “The Awful Truth” (Michael Moore). I was recently provided with the three first seasons of “Friends” on DVD. Within a week, I have passed to-thirds of the first season.

Call me crazy, but this has not gotten out of hand. I normally have a “peek” in study or eating break when nothing else is up. And I am not addicted in any way. Don’t worry. Habits can also be good. Like surfing by my web page on a daily basis, for instance.

---

Tittelen er ikke god, jeg vet, men kort.

Mitt systematiske jeg har en egen evne til å gjennomføre det meste skikkelig grundig. Det betyr lite om det er lekselesing, dagbok, regnskap, knutekrav som russ eller treningsprogram – så lenge det har struktur og kontinuitet – eller jeg kan gi det sådan.

Over det siste året har TV-serier falt inn under denne egenskapen. Dette er mye takket være datanettverket på universitetsområdet der enkelte programmer gir tilgang mye delt data. Særlig musikk, filmer og TV-serier. Halvåret før jul så jeg alle Simpsons-episodene. Dette semesteret har jeg sett alle tilgjengelige episodene av både ”Mythbusters” og ”The Awful Truth” (Michael Moore). Jeg fikk nylig tilgang på DVD-er med de tre første sesongene av ”Friends.” Jeg har sett de fleste episodene før, men det er lenge siden. Så på under en uke, har jeg gått gjennom over to-tredeler av sesong 1.

Heldigvis tar det ikke helt av, jeg titter som regel i spise-/studiepauser når intet annet står på. Og jeg er ikke avhengig på noen måte. Vær ikke bekymret. Vaner kan også være gode. For eksempel å surfe innom denne hjemmesiden daglig.

Search Engine Submission and Internet Marketing