Saturday, October 09, 2004

X: Around the world in 95 days/Verden rundt på 95 dager

Today I purchased the most expensive ticket in my life. 22 flights. Stops in 8 countries. Insanely amazing even before it has begun. November 21st I'll go to Cairns (Coast of north Queensland with the Great Barrier Reef). November 29th I'll head to Singapore. After a few days I'll take a bus to Malaysia, look around and visit Darshini, if not more. Just after 8th of December starts, I'll land in Delhi where Aditi and Sambhav will take care of me. 14th of December I'll end up in Oslo. The 17th I'll fly home to my family up north. 13th of January I'm back in our capital and around the 16th I'm in Sao Paulo. I met some Brasillians during my exchange year in the US, and now I finally get a chance to visit them. Eight days later I fly out from Rio de Janerio to an airport close to Bolivia. La Pas is the city I'll spend around three weeks learning Spanish, doing some social/aid work, and meet up with some missionaries I know from Norway. Due to carnival time, I have to go through the US on my way down under. One day's wait in Los Angeles might be taking place by the beach rather than inside the airpot. Then Auckland (NZ) gets the honour of being the last destination before Australia reenters my presence. From my arrival February 25th, I have three days before school starts again.


I dag kjøpte jeg min dyreste billett noensinne. 22 flyturer. Stop i 8 land. Sinnsykt rått selv før det har startet. 21. november letter jeg til Cairns (nordøstkysten med Great Barrier Reef). 29. november går turen videre til Singapore. Etter en dag eller to burde jeg ha klart å finne en buss til Malaysia. Her vil blant andre Darshini etter hvert være hjemme på sommerferie. Så snart desember klinker 8, vil Aditi og Sam(bhav) ta hånd om meg i Delhi-traktene. 14. desember er det meningen at jeg er tilbake til Oslo. 17. flyr jeg til Bardufoss og vender ørene mot hjemlige Brøstadbotn. 13. januar snur reiseretningen. Ut av Oslo bærer det 15. januar og en gang dagen etter setter jeg mine ben i Sao Paulo. En uke senere går et annet fly fra Rio de Janerio med Sindre i, mot bolivianske trakter. Her, i La Pas, skal jeg tilbringe drøye tre uker i spansklære, hjelpearbeidsoppdrag og misjonærbesøk hos Sverre og Britt Elise Mangrud. Grunnet karnivaltider har jeg intet annet valg enn å reise down under via de forente statene. En hel ventedag i Los Angeles blir forhåpentligvis tilbrakt på stranda foran flyplassen. Auckland (New Zealand) er siste rasteplass i et fåtall dager før Australia igjen er en del av nåtiden. Tre dager etter ankomst begynner skolen igjen.

Search Engine Submission and Internet Marketing